2 Comportamentul consumatorului:
Procesul decizional al consumatorilor: Procesul pe care consumatorii îl urmăresc atunci când se fac orice fel de decizie.
Primul pas: -recunoaștere- știu că au nevoi- este atunci când consumatorul recunoaște că este o diferență între statutul curent și statul dorit.
2.căutarea de informații:
consumatorii cred informațiile de la oamenii în care au încredere și din propriile experiențe
Companiile trebuie să înțeleagă de unde își i-au consumatorii informațiile
- evaluarea alternativă: aici consumatorii se uită la toate opțiunile și decid care opțiune este mai bună.
4.purchase – investiția în produs, serviciu sau idee
- post purchase-
Soluția este accea că fiecare consumator are o nevoie pentru a-și modifica curența situație. Dacă întreprinderile îi pot ajuta prin acest proces ei au abilitatea de a a obține clienți loiali.
Consumatorii au un comportament dinmic și foare schimbător.
Pentru corporații a servii mai bine consumatorii și nevoile lor este important ca acestea să înțeleagă consumatorii. Aceasta se poate realiza răspunzând la câteva întrebări:
Cine este consumatorul meu? Cum arată? Ce prețuiesc? Cum se comportă?
Cum pot să-mi ajut clientul? Cum poate compania mea să înțeleagăa aceste nevoi? Ce mă face pe mine unic, comparativ cu concureții și actual livrind aceste nevoie și dorințe?
Pe cine respectă clientul meu? De unde își i-a informațiile? Cine îi influențează să i-a deciziile? Și cel mai important. În cine au clienții mei încredere atunci când i-au orice fel de decizie?
Este important să înțelegi procesul decizional al clientului pentru fiecare companie care încearcă să servească destul de bine propriul client.
1Consumatori i-au decizii despre nevoile lor și ceea ce vor peste procesul decizional predictibil. Primul și cel mai important este că clienții sunt gata să aibă un punct unde au nevoie de o recunoaștere. Acesta este momentul în care este o discrepanță sau o deiferență între statul curent al clientului și statul dorit de acesta. În acest punct consumatorul va decide ce este important pentru el sau să ajungă la statutul dorit.
2 Căutarea informațiilor: Momentul în care clientul merge afară să solicite informația așa cum pordusul sau serviciul îi poate satisface nevoile și dorințele.
3 Evaluarea alternativă: Este un important pas al procesului decizional. Știm faptul că există milioane de competitori la market. În această etapă, clientul încearcă să descopere care este cel mai bun produs sau serviciu. Apoi, urmează momentul în care consumatorul se focusează pe achiziție. Aici este unde consumatorul, face decizia pentru a cumpăra ceva și actual merge prin și îl cumpără. În timp și mulți marketeri se vor opri la achiziționare și vor spune că și-au atins task-ul , urmează cel mai important element al procesului decizional al cumpărătorului și anume postcumpărare. În acesta, consumatorii vor decide dacă este important pentru ei sau nu să se reîntoarcă la companie pentru a-și completa nevoile și dorințele în viitor. Și ceea ce știm cu toții este faptul că pentru a păstra un client este întotdeauna mai bine pentru o companie decât să te reîntorciși să obții alți clienți de fiecare dată. Este important ca întreprinderile să înțeleagă procesul decizional al consumatorilor și să fie pregătiți să îi ajute la fiecare pas.
Peter drucker: The purpose of a business is to create and keep a customer.
Marketing este unul sau dacă nu este cel mai important element ce va determina succesul unei companii. Toată lumea din companie, incluzându-te și pe tine trebuie să fie implicat.