Strategii de creștere în afaceri
Ce este un proces de cercetare în afaceri?
Majoritatea companiilor mici au în plan să își dezvolte afacerea și să crească vânzările și profiturile. Cu toate acestea, există anumite metode pe care companiile trebuie să le utilizeze pentru implementarea unei strategii de creștere. Metoda pe care o folosește o companie pentru a-și extinde afacerile depinde în mare măsură de situația financiară, de concurență și chiar de reglementările guvernamentale. Unele strategii comune de creștere în afaceri includ penetrarea pieței, extinderea pieței, extinderea produselor, diversificarea și achiziția.
Strategia de penetrare a pieței
O strategie de creștere în afaceri este penetrarea pieței. O companie mică folosește o strategie de penetrare a pieței atunci când decide să comercializeze produsele existente pe aceeași piață pe care a folosit-o. Singura modalitate de a crește folosind produse și piețe existente este creșterea cotei de piață, potrivit specialiștilor în afaceri mici. Cota de piață reprezintă procentul din vânzările de unități și dolari pe care o companie le deține pe o anumită piață față de toți ceilalți concurenți.
O modalitate de a crește cota de piață este prin scăderea prețurilor. De exemplu, pe piețele unde există o diferențiere mică între produse, un preț mai mic poate ajuta o companie să își crească cota de piață.
Extinderea sau dezvoltarea pieței
O strategie de creștere a expansiunii pieței, denumită adesea dezvoltarea pieței, presupune vânzarea produselor actuale pe o nouă piață. Există mai multe motive pentru care o companie poate lua în considerare o strategie de extindere a pieței. În primul rând, concurența poate fi astfel încât să nu existe loc pentru creștere pe piața curentă. Dacă o întreprindere nu găsește piețe noi pentru produsele sale, nu poate crește vânzările sau profiturile.
O companie mică poate utiliza, de asemenea, o strategie de extindere a pieței dacă găsește noi utilizări pentru produsul său. De exemplu, un mic distribuitor de săpun care vinde magazinelor de vânzare cu amănuntul poate descoperi că lucrătorii din fabrică folosesc și produsul său.
Strategia de extindere a produselor
O companie mică poate extinde și linia de produse sau poate adăuga noi funcții pentru a-și crește vânzările și profiturile. Atunci când companiile mici utilizează o strategie de extindere a produselor, cunoscută și sub denumirea de dezvoltare a produselor, acestea continuă să vândă pe piața existentă. O strategie de creștere a expansiunii produsului funcționează adesea bine când tehnologia începe să se schimbe. O companie mică poate fi, de asemenea, obligată să adauge produse noi, pe măsură ce cele mai vechi devin învechite.
Creștere prin diversificare
Strategiile de creștere în afaceri includ și diversificarea, unde o companie mică va vinde produse noi pe piețele noi. Acest tip de strategie poate fi foarte riscant. O companie mică va trebui să planifice cu atenție atunci când utilizează o strategie de creștere a diversificării. Cercetarea de marketing este esențială, deoarece o companie va trebui să stabilească dacă consumatorilor de pe piața nouă le vor plăcea potențial noile produse.
Achiziționarea altor companii
Strategiile de creștere în afaceri pot include și o achiziție. În achiziție, o companie achiziționează o altă companie pentru a-și extinde operațiunile. O companie mică poate folosi acest tip de strategie pentru a-și extinde linia de produse și a intra pe noi piețe. O strategie de creștere a achizițiilor poate fi riscantă, dar nu la fel de riscantă ca și o strategie de diversificare.
Un motiv este că produsele și piața sunt deja stabilite. O companie trebuie să știe exact ce dorește să obțină atunci când folosește o strategie de achiziție, în principal datorită investițiilor semnificative necesare implementării acesteia.