Modelul STP
Segmentation
-Identificati bazele pentru segmentare
– determinati caracteristicile importante pentru fiecare segment de market
Target
-Evaluati potentialul si comercialul atractiv al fiecarui segment
-Selectarea unu sau mai multor segmente
Positioning
-dezvoltati detaliile produsului pozitionat pentru segmentele selectate
-dezvoltati un marketing mix pt fiecare segment selectat
STP se focusează pe eficacitatea comercială, selectând cele mai valoroase segemente pentru un business și apoi dezvoltând un mix de marketing și o strategie de poziționare a produsului pentru fiecare segment.
Cum să utilizezti STP:
Pe lângă segmentare, poți identifica nișe cu nevoi specifice, marketuri mature pentru a găsi noi clienți, oferind mesaje de market mai concentrate și efective.
Nevoile fiecărui segment sunt aceleași , așa că mesajele de marketing ar trebuie să fie designed pentru fiecare segment pentru a sublinia beneficiile relevante și caracteristicile necesare mai degrabă decât unul care se potrivește tuturor pentru toate tipurile de clienți. Această abordare este mult mai eficientă , livrând corectul mix aceluiași grup de oameni, decât un scattergun approach (The scattergun approach to marketing means that the campaign is not targeted at particular individuals.)
Modalități de segmentare a audienței:
- Demografic: vârstă gen educație etnie statut social ocupație
- Psihografic: personalitate și emoție; bazt pe comportament cumpărare produse . atitudine stil de viață hobby reviste citite tv— dmh explică cine este cumpărătorul; psh explică de ce cumpără consumatorul.
-interviuri; anchetă; date despre consumeri
- Stil de viață: hobby, activități recreative;entertainment; vacanțe…
- Credințe și valori
- Stadiile vieții: analiză comparativă a vieților oamenilor la diferite vârste
- Geography: țară, regiune, zonă, rural/urban, densitatea populației, sau climat.
- Comportament: natura achiziționări, loialitate, nivel utilizării, canalele utilizate pt distrbuție, reacții
- Beneficii: satisfacția consumatorului
Mk targeting
Următoarele se referă la ce este necesar pentru evaluarea potențialul și comercialului atracțiilor fiecărui segment.
-mărimea criteriilor: destul de mare pentru a justifica segementul
-diferența: diferențe măsurabile între segmente
-bani: anticiparea profitului trebuie să depășească costul
-accesibil: fiecare segment accesibil pt echipă și să fie disponibil să primească mesajele de mk
-focusare pe diferite beneficii: diferite segmente – diferite beneficii
Pozițioanarea produsului